Anna Ramberg försvarade sin avhandling: Selfies, springfilmer och tjuvjakter : förskolebarns bildskapande och estetiska utforskande med digitala verktyg" den 15 november.
Andreas Isgren Karlsson försvarade sin avhandling "Digital technology and environmental sustainability in physical education and physical education teacher education: The enactment of societal movements in educational contexts" den 4 oktober.
Magnus Fahlström försvarade sin avhandling "Teaching mathematics in a physical environment: Act, react, or avoid?” den 18 oktober vid Högskolan Dalarna.
Processen för att nominera till uppdraget som ämnesansvarig kommer snart påbörjas. Lena Skoglund och Anna Teledahl är nomineringsansvariga och kommer att skicka ut mer information till ämnet.
Processen med att utse nya programansvariga för grundlärarprogrammet, arbetsintegrerat grundlärarprogram, KPU och yrkeslärarprogrammet inleds inom kort.
Högskolans samtliga kursanalyser för VT24 skall sammanställas. Om kursanalyser från VT24 (ILU) inte lämnats in - ombeds detta göras snarast via analys.ilu@du.se.
Under v. 42 och v. 43 kommer informationsmöten om förslag på nya ämnesplaceringar att hållas för respektive ämne: bild, matematikdidaktik, naturvetenskap och pedagogiskt arbete.
Förslag på ämnesplaceringar för de ämnen som idag ligger inom ILU håller på att processas. Den 7 oktober presenterades förslag på ämnesplaceringar för ämnesansvariga och avdelningschefer inom ILU .
Rektor beslutar att Farhana Borg, docent pedagogiskt arbete, och Maria Fredriksson, universitetslektor pedagogiskt arbete, bereds plats som interimistiska ledamöter i ledningsrådet för Institutionen för lärarutbildning.
Syftet med lärarutbildningsdagen är att samla alla som är involverade i våra lärarutbildningar för att diskutera aktuella och viktiga frågar för vår utbildning.
Karin Årman försvarade sin avhandling "Bland epor och hijabs: Kontroversiella frågor på en högstadieskola i bruksorten” den 27 september.
Nyhet
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.