För våra vanligaste inköp, till exempel litteratur och datorer, har vi upphandlade avtal och särskilda beställningsrutiner.
Olika avdelningar inom högskolan ansvarar för avtalen – allt du behöver göra är att följa beställningsrutinerna.
De allra vanligaste inköpen – från A till Ö
Litteratur – via högskolans centrala beställning
Litteratur – direkt från leverantör (avropa.se)
Tjänsteresor (tågbiljetter, hotellrum och liknande)
Övriga inköp
Några exempel:
- blommor
- catering
- inredning
- konsultstöd
- teknisk utrustning
- med mera.
Kontakta upphandlingsenheten för råd och stöd.
"Som medarbetare är du skyldig att känna till och följa våra regler för upphandling.
Brott mot lagen om offentlig upphandling kan bland annat leda till ogiltigförklarade avtal, upphandlingsskadeavgifter och ett skadat förtroende för Högskolan Dalarna."
Ur Policy för upphandling