Kanaler för att kommunicera event
En översikt av de externa och interna kommunikationskanaler som högskolan använder. Vilka kanaler som används för marknadsföringen av olika event bestäms främst av målgruppen.
Några av de vanligaste kanalerna i samband med event och konferenser listas nedan.
Konferenser, seminarier och träffar för speciellt inbjudna
- Kalendariet, medarbetarwebben
- Skapa kalenderhändelse
- Eventsida, konferens
Öppna föreläsningar eller andra event
Föreläsningar och event som arrangeras av Högskolan Dalarna:
- Kalendariet, du.se
- Sociala medier (ibland)
- Kalendariet, medarbetarwebben
Evenemang för våra studenter
Till exempel avslutningsceremonier:
- Kalendariet, studentwebben
- Kalendariet, medarbetarwebben
Evenemang för särskilt inbjudna för blivande studenter
Till exempel introduktionsdagar:
- Webbsida för evenemanget
- Kalendariet, medarbetarwebben
Pressmeddelanden eller pressinbjudningar
Om ämnet är intressant för många kan det vara bra att göra mer för att sprida informationen. Kontakta avdelningen för kommunikation i god tid för bedömning och planering av eventuella pressmeddelanden inför eventet.