Kommunikation och marknadsföring av event och konferenser

För att kommunikationen ska ha effekt måste den nå fram. Ibland räcker det med en kanal, andra gånger behövs flera.

Kanaler för att kommunicera event

En översikt av de externa och interna kommunikationskanaler som högskolan använder. Vilka kanaler som används för marknadsföringen av olika event bestäms främst av målgruppen.

Några av de vanligaste kanalerna i samband med event och konferenser listas nedan.

Konferenser, seminarier och träffar för speciellt inbjudna

Öppna föreläsningar eller andra event

Föreläsningar och event som arrangeras av Högskolan Dalarna:

  • Kalendariet, du.se
  • Sociala medier (ibland)
  • Kalendariet, medarbetarwebben

Evenemang för våra studenter

Till exempel avslutningsceremonier:

  • Kalendariet, studentwebben
  • Kalendariet, medarbetarwebben

Evenemang för särskilt inbjudna för blivande studenter

Till exempel introduktionsdagar:

  • Webbsida för evenemanget
  • Kalendariet, medarbetarwebben

Pressmeddelanden eller pressinbjudningar

Om ämnet är intressant för många kan det vara bra att göra mer för att sprida informationen. Kontakta avdelningen för kommunikation i god tid för bedömning och planering av eventuella pressmeddelanden inför eventet. 

Senast granskad: