Support

Hos support får du hjälp med allt från frågor kring kursrum i Canvas till hänvisning av din telefon.

Supportorganisationen

Supportorganisationen är en samlad servicefunktion som underlättar för dig som behöver hjälp och stöd oavsett vilken fråga du har. Du behöver inte fundera på vem eller vilken funktion som kan besvara din fråga, supporten hjälper dig att hitta rätt. Funktioner som ingår i supportorganisationen är:

  • Avdelningen för IT och digital infrastruktur
  • Avdelningen för stöd i utbildning och forskning
  • Avdelningen för fastighets- och campusplanering
  • Avdelningen för studentservice och utbildningsadministration

Exempel på frågor till supporten

  • Frågor från studenter. Lärare uppmanas till att vidarebefordra alla frågor som inte är kursspecifika till support. Det kan till exempel gälla registrering, användarkonto, Canvas.
  • Hjälp att koppla ihop kursrum i Canvas.
  • Hänvisning av tjänstetelefon.
  • Studieadministrativa frågor.
  • Frågor kring uppdatering av hemsidan.
  • Frågor kring programvara/licenser.
  • Sjukanmälan.

Vid frågor gällande Canvas och Zoom

Som medarbetare på Högskolan Dalarna har du också tillgång till mer specifika supporttjänster som rör Canvas och Zoom. I dessa frågor kan du för snabb hjälp vända dig till avdelningen för stöd i utbildning och forskning (tidigare NGLc).

Ring 023-77 89 99 eller få hjälp via Zoom i Supportcafé (zoom.us).

Servicecenter

Servicecenter är din första kontakt för supportfrågor vid Högskolan Dalarna. Vi finns här för att hjälpa dig med en rad olika ärenden och frågor.

Hur vi kan hjälpa dig
Vår personal i Servicecenter hanterar och fördelar frågor som kommer in via:

E-post: support@du.se 
Telefon: 023-77 8000
Besök: Receptionen på båda campus

Snabba svar på enklare frågor
Enklare frågor besvaras direkt av oss. Om din fråga är mer komplex, ser vi till att den flyttas till rätt funktion för vidare hantering. Normalt får du svar inom 48 timmar.

Exempel på ärenden vi hanterar
Du kan alltid vända dig till Servicecenter med dina frågor. Om vi inte kan hjälpa dig direkt, guidar vi dig till rätt ställe. Här är några exempel på vad vi kan hjälpa till med:

  • Krångel med passerkort eller behov av nytt passerkort
  • Problem med Eduroam
  • När något inte fungerar med tjänstetelefonen
  • Behov av parkeringstillstånd
  • Skanning av tentor
  • Skicka internpost
Senast granskad:
Kontakt

Om du behöver hjälp på plats i en lärosal

Salsupport

Vid frågor gällande Canvas och Zoom.

Senast granskad: