Forskningscentrum KIPS (KunskapsImplementering och PatientSäkerhet) bjuder in till ett seminarium som leds av våra forskare Docent Malin Tistad och Dr Marie Moström Åberg och som tar upp och diskuterar ämnet:
(Hur) kan vi kombinera utbildning som implementeringsstrategi och transformativt lärande?
Hur kan man främja lärande för situationer där det inte bara behövs fakta och färdighet utan även förståelse, förtrogenhet/omdöme och anpassning?
Under seminariet presenteras forskning från implementeringsvetenskap om utbildning som implementeringsstrategi och vi diskuterar bland annat hur teori om transformativt lärande kan bidra.
Läsa gärna denna artikel som förberedelse: Åberg 2023. Contextual Preconditions to Foster Transformative Learning: A Recursive Process, Activity, and Core Elements. Journal of Transformative Education, 2023, Vol. 21(2) 167–189. (tillgång kontakta Lena Pettersson (se nedan)).
Mer om forskningscentrum KunskapsImplementering och PatientSäkerhet