Jag arbetar för att katalysera samarbetet mellan skolor i regionen och forskning och lärarutbildning vid lärosätet. Jag arbetar också med att på olika sätt arrangera för skräddadsydda och statliga utbildningar mot skolsektorn, utförd av oss vid HDa.
Jag är disputerad kulturgegraf och intresserade mig i min avhandling för energifrågor i glesbygd. Mitt kunskapsmässiga intresse rör samspelet mellan forskning och utveckling och mitt professionella hjärta finns i två branscher: energi och utbildning. Jag har 12 års erfarenhet som gymnasielärare innan jag disputerade hösten år 2016. Sedan år 2017 är jag vid PUD vid Högskolan Dalarna.
Mitt "undervisningssammanhang" rör framförallt process- och projektlederi av ledningsgrupper eller andra konstellationer i utbildningsväsendet. Jag medverkar i högskoleförlagda kurser ämnade för verksamma lärare och gör också inspel i reguljär lärarutbildning.
Begreppet samverkan kan ha flera betydelser. Inte sällan i skol- och lärosätessammanhang avses en ambition att föra två praktiker närmare varandra. Jag har forskat begränsat under min tid på PUD utan istället mest fokuserat på utvecklingsfrågor. Mitt forskningsintresse handlar dock om att försöka förstå det kunkskapsbidrag som är, eller kan vara, resultat av att människor med olika kompetenser, från olika organisationer, samarbeter i en ambition att utveckla sin egen verksamhet genom att lära av den andre.