Kurs ATR2AF

Marknadsföring av platser och destinationer

7,5 högskolepoäng
Avancerad nivå

Start vecka 46, 2024

Kursen består av två moduler. Den första modulen handlar om destinationsmarknadsföringens kontext samt dess strategier. I modulen behandlas turistdestinationers unika egenskaper och deras innebörder i samband med marknadsföring. Vidare introduceras fallstudier, teorier och strategier för destinationsmarknadsföring. Därtill diskuteras de möjliga roller olika intressenter har i samband med destinationsmarknadsföring. Den andra modulen handlar om forskning kring destinationsmarknadsföring. I modulen läggs fokus på att kritiskt granska vetenskapliga artiklar inom destinationsmarknadsföring, utveckla förmågan att identifiera och på att formulera forskningsfrågor som är relevanta för förståelsen av marknadsföringen av platser som turistmål.

 

Startar och slutar:
vecka 46, 2024 - vecka 3, 2025
Studietakt:
50%
Studieort:
Borlänge
Undervisningstid:
Dag
Studieform:
Normal
Språk:
Engelska
Övrigt:
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
Behörighetskrav :
  • Filosofie kandidatexamen med huvudområde inom samhällsvetenskapligt område samt Engelska 6
Urval :
Platsgaranti
Anmälningskod:
HDA-H3KEN
Huvudområde:
Anmäl dig
Öppen för sen anmälan
Litteraturlista

Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

Till litteraturlistan
Kan vi hjälpa dig?

Kontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00

Kursrum i Canvas

I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.

Besök kursrummet
Kursansvarig