Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:
· självständigt identifiera ett idrottsdidaktiskt problemområde och formulera forskningsfrågor utifrån en bred insikt i idrottsdidaktiskt aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete såväl som en fördjupad insikt i delar av detta område
· utifrån ett vetenskapsteoretiskt perspektiv diskutera kvalitativ och kvantitativ metod samt med vetenskapsteoretiska termer argumentera för val av metod och teori i relation till det formulerade syftet med den egna studien
· kritiskt och självständigt tillvarata, systematisera, analysera och reflektera över egna och andras erfarenheter samt för arbetet relevanta forskningsresultat
· genomföra ett självständigt idrottsdidaktiskt vetenskapligt arbete med tydlig forskningsanknytning, etiska överväganden och relevant teori- och metodanvändning samt i skriftlig och muntlig form presentera, och argumentera för, det egna arbetet
· analysera, värdera och diskutera andras examensarbeten genom att, i form av tydlig konstruktiv respons, peka på förtjänster såväl som förslag till förbättringar.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetPå du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.