Kurs GTR3AU

Turismmarknadsföring

7,5 högskolepoäng
Grundnivå

Start vecka 4, 2025

Kursen har två moduler. Den första modulen introducerar grundläggande marknadsföringskoncept och teorier. Modulen tar upp koncept som varumärke, distribution, segmentering, prissättning och positionering. Vidare diskuteras hur dessa koncept tillämpas i ett turistsammanhang. Den andra modulen handlar om att analysera marknadsföringsmixen som turismföretag använder med fokus på att tolka hur turistföretag marknadsför sina produkter och tjänster med hänsyn till sin målmarknad, konkurrenter och varumärkesimage.

Startar och slutar:
vecka 4, 2025 - vecka 13, 2025
Studietakt:
50%
Studieort:
Borlänge
Undervisningstid:
Dag
Studieform:
Normal
Språk:
Engelska
Övrigt:
Endast för utbytesstudenter (Erasmus)
Behörighetskrav :
  • Grundläggande behörighet. Undantag för svenska kan ges.
Anmälningskod:
HDA-V3KX4
Huvudområde:
Litteraturlista

Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

Till litteraturlistan
Kan vi hjälpa dig?

Kontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00

Kursrum i Canvas

I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.

Besök kursrummet
Kursansvarig