Kursen har två moduler. Den första modulen introducerar grundläggande marknadsföringskoncept och teorier. Modulen tar upp koncept som varumärke, distribution, segmentering, prissättning och positionering. Vidare diskuteras hur dessa koncept tillämpas i ett turistsammanhang. Den andra modulen handlar om att analysera marknadsföringsmixen som turismföretag använder med fokus på att tolka hur turistföretag marknadsför sina produkter och tjänster med hänsyn till sin målmarknad, konkurrenter och varumärkesimage.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
Kursen har två moduler. Den första modulen introducerar grundläggande marknadsföringskoncept och teorier. Modulen tar upp koncept som varumärke, distribution, segmentering, prissättning och positionering. Vidare diskuteras hur dessa koncept tillämpas i ett turistsammanhang. Den andra modulen handlar om att analysera marknadsföringsmixen som turismföretag använder med fokus på att tolka hur turistföretag marknadsför sina produkter och tjänster med hänsyn till sin målmarknad, konkurrenter och varumärkesimage.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.