Huvudområde: Industriell ekonomi
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Kunskap och förståelseEfter avslutad kurs ska studenten kunna:
- beskriva förutsättningar för fysiska butiker att skapa försäljning i detaljhandelsföretag (1)
- förklara samband mellan affärsidé, sortiment, exponering och butikslokal (2)
Färdighet och förmåga
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- identifiera faktorer som påverkar kundens upplevelse av och interaktion med butiksmiljön (3)
- diskutera fysiska butikers utformning i förhållande till dess kulturella kontext, t. ex rådande genusföreställningar (4)
- analysera och ge exempel på samband mellan nuvarande generella praxis i den svenska detaljhandelsbranschen, avseende fysiska butikers utformning, och aktuell forskning på området (5)
- skriftligen och muntligen kommunicera anvisningar för sammansättning av butikskoncept (6).